ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL CONF. LEGII NR. 350/2001
MODIFICATA SI ACTUALIZATA -vezi pct.4
MODIFICATA SI ACTUALIZATA -vezi pct.4
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Strada Beiusului, nr. FN
305910
0
305910
546946
24.10.2019
493/22.12.2014 si HCL nr. 118/01.04.2015
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în interiorul perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural urbanistice in UTR=RiM.
Imobil in proprietate privata.
SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
Imobilul este grevat de servitute de utilitate publica �str. Beiusului - conf. Plan Reglementari aferent PUG2014, cu completarile si modificarile ulterioare.
Se vor aplica 絜 mod obligatoriu servitu™ile generate de obiectivele de utilitate public�precum コi
celelalte restric™ii, aコa cum sunt ele eviden™iate 絜 PUG - planコa 3.2. Сeglement縒i Urbanistice �
Unit�i Teritoriale de Referin™續 コi 絜 RLU �Cap. 2 �Terenuri コi Zone cu Regim Special コi Cap. 3 -
Condi™ii Generale Privitoare la Construc™ii.
Servituţi de utilitate publică:
Pentru trama stradal�p穗�la nivel de colectoare se vor aplica servitu™ile aコa cum sunt ele
marcate 絜 PUG (a se vedea planコa 3.2. Сeglement縒i Urbanistice �Unit�i Teritoriale de
Referin™續)
ホn cazul elabor縒ii PUZ, 絜 cadrul acestuia se vor stabili loca™ii concrete コi servitu™ile de utilitate
public�aferente pentru trama stradal�de interes local, infrastructura edilitar� spa™iile verzi,
locurile de joac�pentru copii, pia™ete, institu™ii publice de 絜v�緡穗t, s縅縟ate, locin™e sociale etc,
conform programului urbanistic stabilit prin Avizul de Oportunitate (Avizul Arhitectului ェef).
Emiterea Autorizației de construire pentru alte lucrări decât cele de utilitate publică, pe terenurile
afectate de o servitute de utilitate publică, este interzisă.
Prin excepție, pentru imobilele existente grevate de o servitute publică, până la aplicarea acesteia,
pot fi autorizate lucrări care nu conduc la amplificarea volumului construcțiilor cum ar fi: lucrări de
întreținere curentă, modificări interioare sau schimbări de destinație, lucrări cu caracter
provizoriu: panouri de afisaj, firme și reclame, lucrări de consolidare.
Suprafețele de teren grevate de servituți de utilitate publică vor fi dezmembrate din parcelele
inițiale și înscrise în C.F. cu destinația de teren rezervat pentru servitute de utilitate publică.
Imobil in proprietate privata.
SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
Imobilul este grevat de servitute de utilitate publica �str. Beiusului - conf. Plan Reglementari aferent PUG2014, cu completarile si modificarile ulterioare.
Se vor aplica 絜 mod obligatoriu servitu™ile generate de obiectivele de utilitate public�precum コi
celelalte restric™ii, aコa cum sunt ele eviden™iate 絜 PUG - planコa 3.2. Сeglement縒i Urbanistice �
Unit�i Teritoriale de Referin™續 コi 絜 RLU �Cap. 2 �Terenuri コi Zone cu Regim Special コi Cap. 3 -
Condi™ii Generale Privitoare la Construc™ii.
Servituţi de utilitate publică:
Pentru trama stradal�p穗�la nivel de colectoare se vor aplica servitu™ile aコa cum sunt ele
marcate 絜 PUG (a se vedea planコa 3.2. Сeglement縒i Urbanistice �Unit�i Teritoriale de
Referin™續)
ホn cazul elabor縒ii PUZ, 絜 cadrul acestuia se vor stabili loca™ii concrete コi servitu™ile de utilitate
public�aferente pentru trama stradal�de interes local, infrastructura edilitar� spa™iile verzi,
locurile de joac�pentru copii, pia™ete, institu™ii publice de 絜v�緡穗t, s縅縟ate, locin™e sociale etc,
conform programului urbanistic stabilit prin Avizul de Oportunitate (Avizul Arhitectului ェef).
Emiterea Autorizației de construire pentru alte lucrări decât cele de utilitate publică, pe terenurile
afectate de o servitute de utilitate publică, este interzisă.
Prin excepție, pentru imobilele existente grevate de o servitute publică, până la aplicarea acesteia,
pot fi autorizate lucrări care nu conduc la amplificarea volumului construcțiilor cum ar fi: lucrări de
întreținere curentă, modificări interioare sau schimbări de destinație, lucrări cu caracter
provizoriu: panouri de afisaj, firme și reclame, lucrări de consolidare.
Suprafețele de teren grevate de servituți de utilitate publică vor fi dezmembrate din parcelele
inițiale și înscrise în C.F. cu destinația de teren rezervat pentru servitute de utilitate publică.
2. REGIM ECONOMIC
Folosinta actuala : teren si constructii
Destinatia zonei : UTR=RiM Restructurarea zonelor cu caracter industrial - Zon�mixt
Caracterul actual
Unit�i industriale aflate 絜 general 絜 proprietate privat� dispun穗d de suprafe™e 絜semnate de teren, situate 絜 loca™ii importante pentru dezvoltarea oraコului.
Activitatea industrial�ini™ial�a 絜cetat sau s-a restr穗s considerabil. In prezent o parte din spa™ii sunt 絜chiriate micilor 絜treprinderi pentru activit�i de produc™ie コi servicii de tip industrial sau cvasiindustrial, depozitare etc, desf羲urate 絜 general 絜 condi™ii improvizate, precare, neadecvate. Unele spa™ii sunt complet neutilizate.
Incintele industriale eviden™iaz�o structurare intern�mediocr� dezordonat� rezultat al unor dezvolt縒i 絜 timp nesistematice, zonele de acces / primire (preuzinalele) fiind disfunc™ionale sau inexistente.
Cl綸irile / halele industriale sunt de facturi diverse, majoritatea construite 絜 a doua jum縟ate a secolului al XX-lea コi se afl�絜 st縒i de conservare コi au o valoare de utilizare foarte diferite.
Pu™ine dintre acestea au valoare de patrimoniu industrial.
Infrastructura urban�e 絜 general degradat�
Terenurile prezint�un nivel variabil de contaminare 絜 urma activit�ilor industriale ce s-au desf羲urat aici.
Caracterul propus
ホn conformitate cu P.U.Z.-ul de regenerare.
CONDI゙IONテRI PRIMARE
Prin P.U.G. teritoriile industriale existente 鋓i p縱treaz�destina™ia actual� P穗�la 絜cheierea Contractului de Restructurare, interven™iile 絜 aceste zone se vor conforma RLU aferent UTR Ei Restructurarea / schimbarea destina™iei terenurilor unit�ilor industriale poate fi acceptat�de c縟re administra™ia public�local�
Pentru schimbarea destina™iei acestor terenuri se va aplica o Procedur�de restructurare pe baz�de contract 絜tre Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca コi proprietarii unit�ilor industriale. Etapele procedurii implic�
(a) negocieri cu administra™ia public�local�pentru stabilirea condi™iilor-cadru de restructurare �prin care se vor stabili noul profil func™ional, principalii indicatori urbanistici, obiectivele de interes public necesare 絜 zon�(trama stradal�de interes general コi local, infrastructura edilitar� spa™iile verzi, locurile de joac�pentru copii, pia™ete, institu™ii publice de 絜v�緡穗t, s縅縟ate, locin™e sociale etc) コi terenurile aferente acestora, ce vor trece 絜 proprietate public� parametrii economici ai opera™iunii, drepturile コi obliga™iile p縒™ilor etc - 絜 limitele prevederilor prezentului Regulament. Obținerea Avizulul pe Oportunitate prin care se stabilește oportunitatea restructur縒ii și se vor specifica detaliat condițiile cadru de restructurare. Avizul de oportunitate va fi 絜soțit de planul director.
(b) elaborarea studiilor urbanistice (masterplan ce va trata teme ca - accesibilitatea, organizarea spa™ialfunc™ional� infrastructura, traficul, parcarea autovehiculelor, sistemul de spa™ii publice, servitu™ile de utilitate public�ce greveaz�teritoriul respectiv, parametrii tehnico-economici) コi de mediu necesare.
(c) finalizarea negocierilor pe baza datelor furnizate de studiile mai sus men™ionate, ce devin parte integrant�din contract.
(d) 絜cheierea contractului de restructurare 絜tre Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca コi de™in縟orul unit�ii industriale.
(e) elaborarea PUZ de restructurare コi a RLU aferent. Cl綸irile cu valoare de patrimoniu industrial vor fi 絜 mod obligatoriu p縱trate コi, 絜 cazul restructur縒ii, integrate 絜 noua structur�urban�
Amplasamentele si categoriile de mijloace de publicitate permise vor fi cele stabilite prin Regulamentul local de publicitate aprobat de Consiliul Local.
SEC゙IUNEA 2. UTILIZARE FUNC゙IONALテ
Se va aplica lista utiliz縒ilor / activit�ilor corespunz縟oare fiec縒ei categorii de func™iuni, conform Anexei 1 la prezentul Regulament.
Art.1. UTILIZテRI ADMISE
Structur�func™ional�mixt�incluz穗d locuire colectiv� activit�i administrative, de administrarea afacerilor, financiar-bancare, ter™iare, culturale, de 絜v�緡穗t, de s縅縟ate, de turism etc. Locuirea va ocupa 絜tre 30 コi 70% din suprafa™a construit�desf羲urat�total�(raportul optim 絜tre locuire コi celelalte activit�i ar fi de 1:1). Parterele spre principalele spa™ii publice vor avea func™iuni de interes pentru public.
Conversia func™ional�コi restructurarea cl綸irilor cu valoare de patrimoniu industrial pentru tipurile de activit�i admise, ce vor fi 絜 mod obligatoriu p縱trate コi integrate 絜 noua structur�urban�
Art.2. UTILIZテRI ADMISE CU CONDI゙IONテRI
Se admit utiliz縒i monofunc™ionale pentru func™iuni ample de publice sau de interes public major �complex expozi™ional, centru de congrese コi conferin™e, campus universitar / de cercetare, sal�polivalent� centru medical de mari dimensiuni, parc sportiv sau tematic etc.
Se admite conversia コi restructurarea cl綸irilor industriale sau de alt fel existente pentru tipurile de activit�i admise, cu condi™ia integr縒ii acestora 絜 noua structur�urban�
Garaje publice sau private sub コi supraterane 絜 cl綸iri dedicate cu urm縟oarele condi™ii:
(a) s�nu ocupe frontul spre spa™iul public (s�fie amplasate 絜 interiorul parcelei, 絜 spatele unui tract dedicat altor func™iuni);
(b) accesul autovehiculelor s�se realizeze acolo unde este posibil din str縻i cu circula™ie redus�/ secundare コi s�fie organizat astfel 絜c穰 s�nu perturbe traficul.
Art.3. UTILIZテRI INTERZISE
Activit�i / servicii de tip industrial sau cvasiindustrial, poluante de orice natur� cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat ;
Depozitare en gros;
Depozitare de materiale refolosibile;
Comer™ en gros;
Comer™ en detail 絜 cl綸iri independente de tip supermarket, hypermarket (big box), mall etc.
Comer™ コi alimenta™ie public�practicate prin vitrine / ferestre;
Garaje 絜 cl綸iri provizorii sau permanente independente amplasate 絜 interiorul parcelelor; Elemente supraterane independente ale infrastructurii tehnico-edilitare dispuse pe spa™iul public;
Ansambluri monofunc™ionale reziden™iale;
Locuire de tip individual
Construcți provizorii de orice natura.
Instala™ii / utilaje exterioare, montate pe fa™ada dinspre spa™iul public a imobilelor;
Sunt interzise lucr縒i de terasament コi sistematizare vertical�de natur�s�afecteze amenaj縒ile din spa™iile publice sau de pe parcelele adiacente.
Încadrare în zona de impozitare ”C” conform H.C.L.nr.1064/19.12.2018.
Alte prevederi rezultate din HCL cu privire la zona in care se afla imobilul: nu este cazul
Destinatia zonei : UTR=RiM Restructurarea zonelor cu caracter industrial - Zon�mixt
Caracterul actual
Unit�i industriale aflate 絜 general 絜 proprietate privat� dispun穗d de suprafe™e 絜semnate de teren, situate 絜 loca™ii importante pentru dezvoltarea oraコului.
Activitatea industrial�ini™ial�a 絜cetat sau s-a restr穗s considerabil. In prezent o parte din spa™ii sunt 絜chiriate micilor 絜treprinderi pentru activit�i de produc™ie コi servicii de tip industrial sau cvasiindustrial, depozitare etc, desf羲urate 絜 general 絜 condi™ii improvizate, precare, neadecvate. Unele spa™ii sunt complet neutilizate.
Incintele industriale eviden™iaz�o structurare intern�mediocr� dezordonat� rezultat al unor dezvolt縒i 絜 timp nesistematice, zonele de acces / primire (preuzinalele) fiind disfunc™ionale sau inexistente.
Cl綸irile / halele industriale sunt de facturi diverse, majoritatea construite 絜 a doua jum縟ate a secolului al XX-lea コi se afl�絜 st縒i de conservare コi au o valoare de utilizare foarte diferite.
Pu™ine dintre acestea au valoare de patrimoniu industrial.
Infrastructura urban�e 絜 general degradat�
Terenurile prezint�un nivel variabil de contaminare 絜 urma activit�ilor industriale ce s-au desf羲urat aici.
Caracterul propus
ホn conformitate cu P.U.Z.-ul de regenerare.
CONDI゙IONテRI PRIMARE
Prin P.U.G. teritoriile industriale existente 鋓i p縱treaz�destina™ia actual� P穗�la 絜cheierea Contractului de Restructurare, interven™iile 絜 aceste zone se vor conforma RLU aferent UTR Ei Restructurarea / schimbarea destina™iei terenurilor unit�ilor industriale poate fi acceptat�de c縟re administra™ia public�local�
Pentru schimbarea destina™iei acestor terenuri se va aplica o Procedur�de restructurare pe baz�de contract 絜tre Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca コi proprietarii unit�ilor industriale. Etapele procedurii implic�
(a) negocieri cu administra™ia public�local�pentru stabilirea condi™iilor-cadru de restructurare �prin care se vor stabili noul profil func™ional, principalii indicatori urbanistici, obiectivele de interes public necesare 絜 zon�(trama stradal�de interes general コi local, infrastructura edilitar� spa™iile verzi, locurile de joac�pentru copii, pia™ete, institu™ii publice de 絜v�緡穗t, s縅縟ate, locin™e sociale etc) コi terenurile aferente acestora, ce vor trece 絜 proprietate public� parametrii economici ai opera™iunii, drepturile コi obliga™iile p縒™ilor etc - 絜 limitele prevederilor prezentului Regulament. Obținerea Avizulul pe Oportunitate prin care se stabilește oportunitatea restructur縒ii și se vor specifica detaliat condițiile cadru de restructurare. Avizul de oportunitate va fi 絜soțit de planul director.
(b) elaborarea studiilor urbanistice (masterplan ce va trata teme ca - accesibilitatea, organizarea spa™ialfunc™ional� infrastructura, traficul, parcarea autovehiculelor, sistemul de spa™ii publice, servitu™ile de utilitate public�ce greveaz�teritoriul respectiv, parametrii tehnico-economici) コi de mediu necesare.
(c) finalizarea negocierilor pe baza datelor furnizate de studiile mai sus men™ionate, ce devin parte integrant�din contract.
(d) 絜cheierea contractului de restructurare 絜tre Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca コi de™in縟orul unit�ii industriale.
(e) elaborarea PUZ de restructurare コi a RLU aferent. Cl綸irile cu valoare de patrimoniu industrial vor fi 絜 mod obligatoriu p縱trate コi, 絜 cazul restructur縒ii, integrate 絜 noua structur�urban�
Amplasamentele si categoriile de mijloace de publicitate permise vor fi cele stabilite prin Regulamentul local de publicitate aprobat de Consiliul Local.
SEC゙IUNEA 2. UTILIZARE FUNC゙IONALテ
Se va aplica lista utiliz縒ilor / activit�ilor corespunz縟oare fiec縒ei categorii de func™iuni, conform Anexei 1 la prezentul Regulament.
Art.1. UTILIZテRI ADMISE
Structur�func™ional�mixt�incluz穗d locuire colectiv� activit�i administrative, de administrarea afacerilor, financiar-bancare, ter™iare, culturale, de 絜v�緡穗t, de s縅縟ate, de turism etc. Locuirea va ocupa 絜tre 30 コi 70% din suprafa™a construit�desf羲urat�total�(raportul optim 絜tre locuire コi celelalte activit�i ar fi de 1:1). Parterele spre principalele spa™ii publice vor avea func™iuni de interes pentru public.
Conversia func™ional�コi restructurarea cl綸irilor cu valoare de patrimoniu industrial pentru tipurile de activit�i admise, ce vor fi 絜 mod obligatoriu p縱trate コi integrate 絜 noua structur�urban�
Art.2. UTILIZテRI ADMISE CU CONDI゙IONテRI
Se admit utiliz縒i monofunc™ionale pentru func™iuni ample de publice sau de interes public major �complex expozi™ional, centru de congrese コi conferin™e, campus universitar / de cercetare, sal�polivalent� centru medical de mari dimensiuni, parc sportiv sau tematic etc.
Se admite conversia コi restructurarea cl綸irilor industriale sau de alt fel existente pentru tipurile de activit�i admise, cu condi™ia integr縒ii acestora 絜 noua structur�urban�
Garaje publice sau private sub コi supraterane 絜 cl綸iri dedicate cu urm縟oarele condi™ii:
(a) s�nu ocupe frontul spre spa™iul public (s�fie amplasate 絜 interiorul parcelei, 絜 spatele unui tract dedicat altor func™iuni);
(b) accesul autovehiculelor s�se realizeze acolo unde este posibil din str縻i cu circula™ie redus�/ secundare コi s�fie organizat astfel 絜c穰 s�nu perturbe traficul.
Art.3. UTILIZテRI INTERZISE
Activit�i / servicii de tip industrial sau cvasiindustrial, poluante de orice natur� cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat ;
Depozitare en gros;
Depozitare de materiale refolosibile;
Comer™ en gros;
Comer™ en detail 絜 cl綸iri independente de tip supermarket, hypermarket (big box), mall etc.
Comer™ コi alimenta™ie public�practicate prin vitrine / ferestre;
Garaje 絜 cl綸iri provizorii sau permanente independente amplasate 絜 interiorul parcelelor; Elemente supraterane independente ale infrastructurii tehnico-edilitare dispuse pe spa™iul public;
Ansambluri monofunc™ionale reziden™iale;
Locuire de tip individual
Construcți provizorii de orice natura.
Instala™ii / utilaje exterioare, montate pe fa™ada dinspre spa™iul public a imobilelor;
Sunt interzise lucr縒i de terasament コi sistematizare vertical�de natur�s�afecteze amenaj縒ile din spa™iile publice sau de pe parcelele adiacente.
Încadrare în zona de impozitare ”C” conform H.C.L.nr.1064/19.12.2018.
Alte prevederi rezultate din HCL cu privire la zona in care se afla imobilul: nu este cazul
3. REGIM TEHNIC
3. REGIMUL TEHNIC:
UTR=RiM S= 629 mp
REGLEMENTテRI PENTRU SPATIUL PUBLIC
Amenajarea コi utilizarea spa™iului public se va face cu respectarea reglement縒ilor cuprinse 絜 Anexa 4 コi a reglement縒ilor de mai jos.
Restructurarea acestor unit�i industriale are ca scop transformarea lor 絜 teritorii urbane cu caracter mixt, relev穗d o structur�func™ional�complex�コi echilibrat� o structur�spa™ial�bazat�de preferin™�pe principiul cvartalului コi spa™ii publice - str縻i, pie™e, spa™ii verzi etc - net determinate. Procesul de reabilitare コi modernizare a spa™iului public se va desf羲ura numai pe baz�de proiecte complexe de specialitate ce vor viza ameliorarea imaginii urbane 絜 concordan™�cu caracterul acestuia, dezvoltarea cu prioritate a deplas縒ilor pietonale コi a spa™iilor destinate acestora, a modalit�ilor de deplasare velo, reglementarea circula™iei autovehiculelor コi a parc縒ii, organizarea mobilierului urban コi a vegeta™iei. Acestea vor obține Avizul Arhitectului șef.
Pentru re™eaua de str縻i se vor aplica profile transversale unitare, (conform Anexei 6). Acestea vor cuprinde 絜 mod obligatoriu planta™ii de arbori 絜 aliniament, locuri de sta™ionare 絜 lung, trotuare de minimum 3,00 �4,50 m l�ime, piste pentru bicicliコti etc.
Pie™ele vor fi organizate ca spa™ii pietonale, traficul motorizat put穗d ocupa maximum dou�laturi.
Spa™iile verzi, de tipul scuarurilor sau gr綸inilor vor avea acces public nelimitat.
Mobilierul urban va fi integrat unui concept coerent pentru imaginea urban�a spa™iilor publice din 絜tregul ansamblu.
Utilit�ile se vor introduce 絜 totalitate 絜 subteran.
CONDI゙II DE AMPLASARE, ECHIPARE ェI CONFIGURARE A CLテDIRILOR
Condi™iile de amplasare, echipare コi configurare a cl綸irilor se vor stabili 絜 cadrul P.U.Z., cu respectarea prevederilor prezentului Regulament.
SEC゙IUNEA 3. CONDI゙II DE AMPLASARE, ECHIPARE ェI CONFIGURARE A CLテDIRILOR
Condi™iile de amplasare, echipare コi configurare a cl綸irilor se vor stabili 絜 cadrul P.U.Z., cu respectarea prevederilor prezentului Regulament.
Art. 4. CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFE゙E, FORME, DIMENSIUNI
Parcelarea terenului se va realiza 絜 cadrul P.U.Z. Tesutul urban se va organiza dup�principiul cvartalului, cu spa™ii publice �str縻i コi pie™e specifice acestui mod de construc™ie urban�
ホn cazul parcel縒ii cvartalelor, parcelele vor avea 絜 mod obligatoriu urm縟oarele caracteristici:
(a) front la strad�
(b) lungimea frontului la strad�mai mare sau egal�cu 18 m;
(c) ad穗cimea mai mare dec穰 frontul la strad�
(d) suprafa™a va mare sau egal�cu 500 mp;
Frontul parcelelor adiacent fiec縒ui spa™iu public va fi uniform ca deschidere.
Pentru cvartalele cu locuin™e la nivelurile superioare se va aplica contractul de curte comun�(spa™iul neconstruit va fi folosit 絜 comun, numai 絜 scop reziden™ial).
Art. 5. AMPLASAREA CLテDIRILOR FA゙テ DE ALINIAMENT
Cl綸irile vor fi amplasate 絜 aliniament, cu excep™ia celor situate pe str縻i secundare, cu locuin™e la parter, pentru care alinierea se va realiza 絜 retragere de minimum 3 m.
Ca principiu, cl綸irile se vor dispune 絜 regim de construire 絜chis.
Art. 6. AMPLASAREA CLテDIRILOR FA゙テ DE LIMITELE LATERALE ェI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Cl綸irile se vor dezvolta 絜tre limitele laterale ale parcelelor, pe o ad穗cime de maximum 20 m de la aliniament (sau aliniere).
Prin excep™ie, 絜 situa™iile 絜 care organizarea spa™ial�impune local deschideri 絜 frontul str縻ii, pe fiecare din cele dou�parcele adiacente retragerile fa™�de limita lateral�comun�va fi mai mare sau egal�cu 4,5 m.
Cl綸irile se vor dispune 絜 interiorul unei f篌ii de teren adiacente aliniamentului (sau alinierii), cu ad穗cimea de maximum 18 m. ホn acelaコi timp, retragerea fa™�de limitele posterioare ale parcelelor va fi mai mare sau egal�cu jum縟ate din 絜緲™imea cl綸irilor, m縱urat�la corniコa superioar�sau atic 絜 punctul cel mai 絜alt, dar nu mai pu™in de 9 m.
Art.7. AMPLASAREA CLテDIRILOR UNELE FA゙テ DE ALTELE PE ACEEAェI PARCELテ
ホn conformitate cu P.U.Z. de restructurare.
Art.8. CIRCULA゙II ェI ACCESE
Autorizarea execut縒ii construc™iilor este permis�numai dac�exist�posibilit�i de acces la drumurile publice, 絜 mod direct.
Se vor prevedea accese pietonale コi carosabile de acces la garaje, conform normelor.
Pentru amenaj縒ile cur™ilor cu rol pietonal コi carosabile din interiorul parcelelor se recomand�utilizarea 絜velitorilor permeabile.
Art. 9. STA゙IONAREA AUTOVEHICULELOR
Necesarul de parcaje va fi dimensionat conform Anexei 2 la prezentul regulament. Atunci c穗d se prev綸 func™iuni diferite 絜 interiorul aceleiaコi parcele, necesarul de parcaje va fi determinat prin 絜sumarea num縒ului de parcaje necesar fiec縒ei func™iuni 絜 parte.
Sta™ionarea autovehiculelor se va realiza 絜 propor™ie minim�de 75% 絜 spa™ii specializate, dispuse la subsolul / demisolul / parterul cl綸irilor.
Parcajele amenajate la sol vor respecta normele sanitare 絜 vigoare, respectiv vor p縱tra o distan™�minim�de 5 m fa™�de ferestrele camerelor de locuit.
Alternativ, se poate asigura sta™ionarea autovehiculelor 絜 cl綸iri dedicate, situate la o distan™�de maximum 150 m de imobil, dac�pentru locurile necesare exist�un drept real de folosin™�
Art. 10. ホNテL゙IMEA MAXIMテ ADMISテ A CLテDIRILOR
ホn緲™imea cl綸irilor va fi determinat�prin PUZ de restructurare, 絜 plus aplic穗du-se cumulativ urm縟oarele criterii:
(a) pentru cl綸irile comune 絜緲™imea maxim�la corniコ�nu va dep羲i 22 m, iar 絜緲™imea total�(maxim� nu va dep羲i 25 m, respectiv un regim de 絜緲™ime de (1-3S) + P+5+1R.;
(b) pentru cl綸irile de col™ se poate admite o 絜緲™ime maxim�la corniコ�ce nu va dep羲i 25 m, iar 絜緲™imea total�(maxim� nu va dep羲i 25 m, respectiv un regim de 絜緲™ime de (1-3S) + P+5+1R, (1-3S)+P+6;
(c) pentru cl綸irile cu func™iuni deosebite コi aflate 絜 pozi™ii urbane privilegiate (dominante), prin PUZ se pot stabili regimuri de 絜緲™ime mai mari, f縒�a dep羲i 28 m 絜 punctul cel mai 絜alt.
Art. 11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLテDIRILOR
Autorizarea execut縒ii construc™iilor este permis�numai dac�aspectul lor exterior nu contravine func™iunii acestora, caracterului zonei aコa cum a fost el descris 絜 preambul コi peisajului urban.
Autorizarea execut縒ii construc™iilor care, prin conformare, volumetrie コi aspect exterior, intr�絜 contradic™ie cu aspectul general al zonei コi depreciaz�valorile general acceptate ale urbanismului コi arhitecturii, este interzis�
Cl綸iri noi
Arhitectura cl綸irilor va fi de factur�modern�コi va exprima caracterul programului (imobile cu func™iune mix� imlic穗d locuirea la nivelele superioare). Se interzice realizarea de pastiコe arhitecturale sau imitarea stilurilor istorice.
Volumetria se va conforma tipologiilor specifice construc™iei urbane cu cvartale. Fa™adele spre spa™iile publice vor fi plane コi se vor situa 絜 aliniament / aliniere. Se admite realizarea de balcoane, bow-window-uri etc, 絜cep穗d de la 絜緲™imea de 4,00 m de la cota trotuarului, peste spațiul public, cu condi™ia ca acestea s�nu fie dispuse la ultimul nivel de sub corniコ�コi s�ocupe, cumulat, maximum o treime din lungimea frontului cl綸irii.
Acoperirea cl綸irilor va fi plat� (acoperiコuri teras�sau cu pante mai mici de 10%).
Raportul plin-gol, ca コi materialele de finisaj admise vor fi reglementate prin PUZ de restructurare 絜 concordan™�cu caracterul arhitectural impus de profilul func™ional, de o manier�limitativ�pentru a determina un imagine urban�unitar�
Culorile vor fi pastelate, deschise, apropiate de cele naturale. Se interzice folosirea culorilor saturate, stridente, la toate elementele construc™iei.
Cl綸iri industriale supuse conversiei func™ionale
Se vor conserva expresia arhitectural� modenatura コi materialele de finisaj ale fa™adelor cl綸irilor cu valoare de patrimoniu industrial. Reabilitarea termic�nu poate constitui un pretext pentru eludarea acestei reglement縒i, 絜 unele cazuri aceasta put穗d implica tehnologii コi materiale speciale.
Se vor eviden™ia / diferen™ia 絜 structura spa™ial�コi expresia arhitectural�propus�elementele existente conservate コi cele noi.
Art. 12. CONDI゙II DE ECHIPARE EDILITARテ ェI EVACUAREA DEェEURILOR
Zona va fi echipat�edilitar complet ca precondi™ie a autoriz縒ii construc™iilor de orice fel.
Toate cl綸irile se vor racorda pentru asigurarea utilit�ilor necesare la re™elele edilitare publice.
Se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public sau parcelele vecine.
Firidele de branコament コi contorizare vor fi integrate 絜 cl綸iri.
Se interzice dispunerea aerian�a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc).
Fiecare parcel�va dispune de un spa™iu interior parcelei (eventual integrat 絜 cl綸ire) destinat colect縒ii deコeurilor menajere, accesibil din spa™iul public.
Art. 13. SPA゙II LIBERE ェI SPA゙II PLANTATE
Pe ansamblul unei parcele, spa™iile verzi organizate pe solul natural vor ocupa minim 30% din suprafa™a total�コi vor cuprinde exclusiv vegeta™ie (joas� medie コi 絜alt�. Suprafe™ele av穗d o 絈br緜緡inte de orice tip sunt cuprinse 絜 categoria spa™iilor libere.
Pe f篌ia de teren cuprins�絜tre strad�/ spa™iu public コi cl綸irile retrase de la alinimanent (gr綸ina de fa™ad�, minim 60% din suprafe™e vor fi organizate ca spa™ii verzi.
Eliminarea arborilor maturi este interzis� cu excep™ia situa™iilor 絜 care aceコtia reprezint�un pericol iminent pentru siguran™a persoanelor sau a bunurilor sau ar 絈piedic�realizarea construc™iilor.
Se recomand�ca, 絜 interiorul cvartalelor, mai ales 絜 cazul 絜 care locuirea e prezent� spa™iul neconstruit s�fie utilizat pe principiul contractului de curte comun�(spa™iul neconstruit s�fie folosit 絜 comun, mai ales 絜 scop reziden™ial).
Art.14. ホMPREJMUIRI
Ca regul�general� av穗d 絜 vedere structura spa™ial�reglementat� spre spa™iul public nu se vor realiza 絈prejmuiri.
ホn cazuri particulare, c穗d se impune realizarea de 絈prejmuiri spre spa™iul public, acestea vor avea un soclu opac cu 絜緲™imea maxim�de 80 cm コi o parte transparent� realizat�din grilaj metalic sau 絜tr-un sistem similar care pemite vizibilitatea 絜 ambele direc™ii コi p縟runderea vegeta™iei. ホn緲™imea maxim�a 絈prejmuirilor va fi de 2,2 m. ホmprejmuirile vor putea fi dublate de garduri vii.
ホn cazul 絜 care 絈prejmuirile sunt necesare (se separ�func™iuni ce necesit�delimitarea propriului teren), 絈prejmuirile spre parcelele vecine vor avea maximum 2,20 m 絜緲™ime コi vor fi de tip transparent sau opac.
Por™ile 絈prejmuirilor situate 絜 aliniament se vor deschide f縒�a afecta spa™iul public.
Tratamentul arhitectural al 絈prejmuirilor va fi corelat cu cel al cl綸irilor aflate pe parcel�
SEC゙IUNEA 4. POSIBILITデI MAXIME DE OCUPARE ェI UTILIZARE A TERENULUI
Art.15. PROCENT MAXIM DE OCUPARE A TERENULUI (P.O.T.)
Pentru cl綸irile comune:P.O.T. maxim = 60%
Pentru nivelele cu destina™ie de locuire A.C. maxim�= 40% x St (suprafa™a terenului) pentru parcelele comune コi respectiv A.C. maxim�= 50% x St pentru parcelele de col™.
Pentru cl綸irile situate 絜 pozi™ii particulare コi pentru destina™ii / utiliz縒i speciale (conform listei de activit�i admise / admise cu condi™ion縒i) P.O.T. se va stabili prin P.U.Z. de restructurare, 絜 func™ie de cerin™ele programului arhitectural コi de pozi™ia urban�
Art.16. COEFICIENT MAXIM DE UTILIZARE A TERENULUI (C.U.T.)
Pentru cl綸irile comune:C.U.T. maxim = 2,8
Pentru cl綸irile situate 絜 pozi™ii particulare コi cu destina™ii / utiliz縒i speciale (conform listei de activit�i admise / admise cu condi™ion縒i) C.U.T. se va stabili prin P.U.Z. de restructurare, 絜 func™ie de cerin™ele programului arhitectural コi de pozi™ia urban�
4. REGIM DE ACTUALIZARE /MODIFICARE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM SI A REGLEMENTARILOR LOCALE AFERENTE :
4.1 In baza H.C.L. nr. 579/2018 se modifica partial si completeaza Regulamentul Local de Urbanism aferent documentatiei “Actualizare Plan Urbanistic General al Municipiului Cluj - Napoca” aprobat cu HCL nr. 493/22.12.2014.
Se solicita “elaborare Plan Urbanistic Zonal in conditiile Legii nr. 350/2001 modificata si actualizata”
4.2 Tinand cont de caracteristicile amplasamentului, precum si a naturii obiectivului de investitii conf. art. 32 pct (1), alin b) si pct. (5), alin a) din Legea nr. 350/2001 modificata si actualizata, se va elabora PUZ.
4.3 Conform Legii nr.350/2001 actualizata art.32 alin 2 initierea planului urbanistic zonal se face dupa obtinerea unui aviz prealabil de oportunitate.
4.4 Conform Legii nr. 350/2001 actualizată, art. 32, alin 6: Doar după aprobarea PUZ/PUD in Consiliul Local se poate întocmi documentaţia tehnică în vederea obţinerii AC exclusiv cu respectarea reglementărilor urbanistice aprobate.
4.5 În vederea elaborării PUZ se va urma procedura specifică de informare şi consultare a publicului aprobată cu HCL nr. 153/10.04.2012.
UTR=RiM S= 629 mp
REGLEMENTテRI PENTRU SPATIUL PUBLIC
Amenajarea コi utilizarea spa™iului public se va face cu respectarea reglement縒ilor cuprinse 絜 Anexa 4 コi a reglement縒ilor de mai jos.
Restructurarea acestor unit�i industriale are ca scop transformarea lor 絜 teritorii urbane cu caracter mixt, relev穗d o structur�func™ional�complex�コi echilibrat� o structur�spa™ial�bazat�de preferin™�pe principiul cvartalului コi spa™ii publice - str縻i, pie™e, spa™ii verzi etc - net determinate. Procesul de reabilitare コi modernizare a spa™iului public se va desf羲ura numai pe baz�de proiecte complexe de specialitate ce vor viza ameliorarea imaginii urbane 絜 concordan™�cu caracterul acestuia, dezvoltarea cu prioritate a deplas縒ilor pietonale コi a spa™iilor destinate acestora, a modalit�ilor de deplasare velo, reglementarea circula™iei autovehiculelor コi a parc縒ii, organizarea mobilierului urban コi a vegeta™iei. Acestea vor obține Avizul Arhitectului șef.
Pentru re™eaua de str縻i se vor aplica profile transversale unitare, (conform Anexei 6). Acestea vor cuprinde 絜 mod obligatoriu planta™ii de arbori 絜 aliniament, locuri de sta™ionare 絜 lung, trotuare de minimum 3,00 �4,50 m l�ime, piste pentru bicicliコti etc.
Pie™ele vor fi organizate ca spa™ii pietonale, traficul motorizat put穗d ocupa maximum dou�laturi.
Spa™iile verzi, de tipul scuarurilor sau gr綸inilor vor avea acces public nelimitat.
Mobilierul urban va fi integrat unui concept coerent pentru imaginea urban�a spa™iilor publice din 絜tregul ansamblu.
Utilit�ile se vor introduce 絜 totalitate 絜 subteran.
CONDI゙II DE AMPLASARE, ECHIPARE ェI CONFIGURARE A CLテDIRILOR
Condi™iile de amplasare, echipare コi configurare a cl綸irilor se vor stabili 絜 cadrul P.U.Z., cu respectarea prevederilor prezentului Regulament.
SEC゙IUNEA 3. CONDI゙II DE AMPLASARE, ECHIPARE ェI CONFIGURARE A CLテDIRILOR
Condi™iile de amplasare, echipare コi configurare a cl綸irilor se vor stabili 絜 cadrul P.U.Z., cu respectarea prevederilor prezentului Regulament.
Art. 4. CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFE゙E, FORME, DIMENSIUNI
Parcelarea terenului se va realiza 絜 cadrul P.U.Z. Tesutul urban se va organiza dup�principiul cvartalului, cu spa™ii publice �str縻i コi pie™e specifice acestui mod de construc™ie urban�
ホn cazul parcel縒ii cvartalelor, parcelele vor avea 絜 mod obligatoriu urm縟oarele caracteristici:
(a) front la strad�
(b) lungimea frontului la strad�mai mare sau egal�cu 18 m;
(c) ad穗cimea mai mare dec穰 frontul la strad�
(d) suprafa™a va mare sau egal�cu 500 mp;
Frontul parcelelor adiacent fiec縒ui spa™iu public va fi uniform ca deschidere.
Pentru cvartalele cu locuin™e la nivelurile superioare se va aplica contractul de curte comun�(spa™iul neconstruit va fi folosit 絜 comun, numai 絜 scop reziden™ial).
Art. 5. AMPLASAREA CLテDIRILOR FA゙テ DE ALINIAMENT
Cl綸irile vor fi amplasate 絜 aliniament, cu excep™ia celor situate pe str縻i secundare, cu locuin™e la parter, pentru care alinierea se va realiza 絜 retragere de minimum 3 m.
Ca principiu, cl綸irile se vor dispune 絜 regim de construire 絜chis.
Art. 6. AMPLASAREA CLテDIRILOR FA゙テ DE LIMITELE LATERALE ェI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Cl綸irile se vor dezvolta 絜tre limitele laterale ale parcelelor, pe o ad穗cime de maximum 20 m de la aliniament (sau aliniere).
Prin excep™ie, 絜 situa™iile 絜 care organizarea spa™ial�impune local deschideri 絜 frontul str縻ii, pe fiecare din cele dou�parcele adiacente retragerile fa™�de limita lateral�comun�va fi mai mare sau egal�cu 4,5 m.
Cl綸irile se vor dispune 絜 interiorul unei f篌ii de teren adiacente aliniamentului (sau alinierii), cu ad穗cimea de maximum 18 m. ホn acelaコi timp, retragerea fa™�de limitele posterioare ale parcelelor va fi mai mare sau egal�cu jum縟ate din 絜緲™imea cl綸irilor, m縱urat�la corniコa superioar�sau atic 絜 punctul cel mai 絜alt, dar nu mai pu™in de 9 m.
Art.7. AMPLASAREA CLテDIRILOR UNELE FA゙テ DE ALTELE PE ACEEAェI PARCELテ
ホn conformitate cu P.U.Z. de restructurare.
Art.8. CIRCULA゙II ェI ACCESE
Autorizarea execut縒ii construc™iilor este permis�numai dac�exist�posibilit�i de acces la drumurile publice, 絜 mod direct.
Se vor prevedea accese pietonale コi carosabile de acces la garaje, conform normelor.
Pentru amenaj縒ile cur™ilor cu rol pietonal コi carosabile din interiorul parcelelor se recomand�utilizarea 絜velitorilor permeabile.
Art. 9. STA゙IONAREA AUTOVEHICULELOR
Necesarul de parcaje va fi dimensionat conform Anexei 2 la prezentul regulament. Atunci c穗d se prev綸 func™iuni diferite 絜 interiorul aceleiaコi parcele, necesarul de parcaje va fi determinat prin 絜sumarea num縒ului de parcaje necesar fiec縒ei func™iuni 絜 parte.
Sta™ionarea autovehiculelor se va realiza 絜 propor™ie minim�de 75% 絜 spa™ii specializate, dispuse la subsolul / demisolul / parterul cl綸irilor.
Parcajele amenajate la sol vor respecta normele sanitare 絜 vigoare, respectiv vor p縱tra o distan™�minim�de 5 m fa™�de ferestrele camerelor de locuit.
Alternativ, se poate asigura sta™ionarea autovehiculelor 絜 cl綸iri dedicate, situate la o distan™�de maximum 150 m de imobil, dac�pentru locurile necesare exist�un drept real de folosin™�
Art. 10. ホNテL゙IMEA MAXIMテ ADMISテ A CLテDIRILOR
ホn緲™imea cl綸irilor va fi determinat�prin PUZ de restructurare, 絜 plus aplic穗du-se cumulativ urm縟oarele criterii:
(a) pentru cl綸irile comune 絜緲™imea maxim�la corniコ�nu va dep羲i 22 m, iar 絜緲™imea total�(maxim� nu va dep羲i 25 m, respectiv un regim de 絜緲™ime de (1-3S) + P+5+1R.;
(b) pentru cl綸irile de col™ se poate admite o 絜緲™ime maxim�la corniコ�ce nu va dep羲i 25 m, iar 絜緲™imea total�(maxim� nu va dep羲i 25 m, respectiv un regim de 絜緲™ime de (1-3S) + P+5+1R, (1-3S)+P+6;
(c) pentru cl綸irile cu func™iuni deosebite コi aflate 絜 pozi™ii urbane privilegiate (dominante), prin PUZ se pot stabili regimuri de 絜緲™ime mai mari, f縒�a dep羲i 28 m 絜 punctul cel mai 絜alt.
Art. 11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLテDIRILOR
Autorizarea execut縒ii construc™iilor este permis�numai dac�aspectul lor exterior nu contravine func™iunii acestora, caracterului zonei aコa cum a fost el descris 絜 preambul コi peisajului urban.
Autorizarea execut縒ii construc™iilor care, prin conformare, volumetrie コi aspect exterior, intr�絜 contradic™ie cu aspectul general al zonei コi depreciaz�valorile general acceptate ale urbanismului コi arhitecturii, este interzis�
Cl綸iri noi
Arhitectura cl綸irilor va fi de factur�modern�コi va exprima caracterul programului (imobile cu func™iune mix� imlic穗d locuirea la nivelele superioare). Se interzice realizarea de pastiコe arhitecturale sau imitarea stilurilor istorice.
Volumetria se va conforma tipologiilor specifice construc™iei urbane cu cvartale. Fa™adele spre spa™iile publice vor fi plane コi se vor situa 絜 aliniament / aliniere. Se admite realizarea de balcoane, bow-window-uri etc, 絜cep穗d de la 絜緲™imea de 4,00 m de la cota trotuarului, peste spațiul public, cu condi™ia ca acestea s�nu fie dispuse la ultimul nivel de sub corniコ�コi s�ocupe, cumulat, maximum o treime din lungimea frontului cl綸irii.
Acoperirea cl綸irilor va fi plat� (acoperiコuri teras�sau cu pante mai mici de 10%).
Raportul plin-gol, ca コi materialele de finisaj admise vor fi reglementate prin PUZ de restructurare 絜 concordan™�cu caracterul arhitectural impus de profilul func™ional, de o manier�limitativ�pentru a determina un imagine urban�unitar�
Culorile vor fi pastelate, deschise, apropiate de cele naturale. Se interzice folosirea culorilor saturate, stridente, la toate elementele construc™iei.
Cl綸iri industriale supuse conversiei func™ionale
Se vor conserva expresia arhitectural� modenatura コi materialele de finisaj ale fa™adelor cl綸irilor cu valoare de patrimoniu industrial. Reabilitarea termic�nu poate constitui un pretext pentru eludarea acestei reglement縒i, 絜 unele cazuri aceasta put穗d implica tehnologii コi materiale speciale.
Se vor eviden™ia / diferen™ia 絜 structura spa™ial�コi expresia arhitectural�propus�elementele existente conservate コi cele noi.
Art. 12. CONDI゙II DE ECHIPARE EDILITARテ ェI EVACUAREA DEェEURILOR
Zona va fi echipat�edilitar complet ca precondi™ie a autoriz縒ii construc™iilor de orice fel.
Toate cl綸irile se vor racorda pentru asigurarea utilit�ilor necesare la re™elele edilitare publice.
Se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public sau parcelele vecine.
Firidele de branコament コi contorizare vor fi integrate 絜 cl綸iri.
Se interzice dispunerea aerian�a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc).
Fiecare parcel�va dispune de un spa™iu interior parcelei (eventual integrat 絜 cl綸ire) destinat colect縒ii deコeurilor menajere, accesibil din spa™iul public.
Art. 13. SPA゙II LIBERE ェI SPA゙II PLANTATE
Pe ansamblul unei parcele, spa™iile verzi organizate pe solul natural vor ocupa minim 30% din suprafa™a total�コi vor cuprinde exclusiv vegeta™ie (joas� medie コi 絜alt�. Suprafe™ele av穗d o 絈br緜緡inte de orice tip sunt cuprinse 絜 categoria spa™iilor libere.
Pe f篌ia de teren cuprins�絜tre strad�/ spa™iu public コi cl綸irile retrase de la alinimanent (gr綸ina de fa™ad�, minim 60% din suprafe™e vor fi organizate ca spa™ii verzi.
Eliminarea arborilor maturi este interzis� cu excep™ia situa™iilor 絜 care aceコtia reprezint�un pericol iminent pentru siguran™a persoanelor sau a bunurilor sau ar 絈piedic�realizarea construc™iilor.
Se recomand�ca, 絜 interiorul cvartalelor, mai ales 絜 cazul 絜 care locuirea e prezent� spa™iul neconstruit s�fie utilizat pe principiul contractului de curte comun�(spa™iul neconstruit s�fie folosit 絜 comun, mai ales 絜 scop reziden™ial).
Art.14. ホMPREJMUIRI
Ca regul�general� av穗d 絜 vedere structura spa™ial�reglementat� spre spa™iul public nu se vor realiza 絈prejmuiri.
ホn cazuri particulare, c穗d se impune realizarea de 絈prejmuiri spre spa™iul public, acestea vor avea un soclu opac cu 絜緲™imea maxim�de 80 cm コi o parte transparent� realizat�din grilaj metalic sau 絜tr-un sistem similar care pemite vizibilitatea 絜 ambele direc™ii コi p縟runderea vegeta™iei. ホn緲™imea maxim�a 絈prejmuirilor va fi de 2,2 m. ホmprejmuirile vor putea fi dublate de garduri vii.
ホn cazul 絜 care 絈prejmuirile sunt necesare (se separ�func™iuni ce necesit�delimitarea propriului teren), 絈prejmuirile spre parcelele vecine vor avea maximum 2,20 m 絜緲™ime コi vor fi de tip transparent sau opac.
Por™ile 絈prejmuirilor situate 絜 aliniament se vor deschide f縒�a afecta spa™iul public.
Tratamentul arhitectural al 絈prejmuirilor va fi corelat cu cel al cl綸irilor aflate pe parcel�
SEC゙IUNEA 4. POSIBILITデI MAXIME DE OCUPARE ェI UTILIZARE A TERENULUI
Art.15. PROCENT MAXIM DE OCUPARE A TERENULUI (P.O.T.)
Pentru cl綸irile comune:P.O.T. maxim = 60%
Pentru nivelele cu destina™ie de locuire A.C. maxim�= 40% x St (suprafa™a terenului) pentru parcelele comune コi respectiv A.C. maxim�= 50% x St pentru parcelele de col™.
Pentru cl綸irile situate 絜 pozi™ii particulare コi pentru destina™ii / utiliz縒i speciale (conform listei de activit�i admise / admise cu condi™ion縒i) P.O.T. se va stabili prin P.U.Z. de restructurare, 絜 func™ie de cerin™ele programului arhitectural コi de pozi™ia urban�
Art.16. COEFICIENT MAXIM DE UTILIZARE A TERENULUI (C.U.T.)
Pentru cl綸irile comune:C.U.T. maxim = 2,8
Pentru cl綸irile situate 絜 pozi™ii particulare コi cu destina™ii / utiliz縒i speciale (conform listei de activit�i admise / admise cu condi™ion縒i) C.U.T. se va stabili prin P.U.Z. de restructurare, 絜 func™ie de cerin™ele programului arhitectural コi de pozi™ia urban�
4. REGIM DE ACTUALIZARE /MODIFICARE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM SI A REGLEMENTARILOR LOCALE AFERENTE :
4.1 In baza H.C.L. nr. 579/2018 se modifica partial si completeaza Regulamentul Local de Urbanism aferent documentatiei “Actualizare Plan Urbanistic General al Municipiului Cluj - Napoca” aprobat cu HCL nr. 493/22.12.2014.
Se solicita “elaborare Plan Urbanistic Zonal in conditiile Legii nr. 350/2001 modificata si actualizata”
4.2 Tinand cont de caracteristicile amplasamentului, precum si a naturii obiectivului de investitii conf. art. 32 pct (1), alin b) si pct. (5), alin a) din Legea nr. 350/2001 modificata si actualizata, se va elabora PUZ.
4.3 Conform Legii nr.350/2001 actualizata art.32 alin 2 initierea planului urbanistic zonal se face dupa obtinerea unui aviz prealabil de oportunitate.
4.4 Conform Legii nr. 350/2001 actualizată, art. 32, alin 6: Doar după aprobarea PUZ/PUD in Consiliul Local se poate întocmi documentaţia tehnică în vederea obţinerii AC exclusiv cu respectarea reglementărilor urbanistice aprobate.
4.5 În vederea elaborării PUZ se va urma procedura specifică de informare şi consultare a publicului aprobată cu HCL nr. 153/10.04.2012.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:
- gaze naturale:
- canalizare:
- telefonizare:
- alimentare cu energie electrică:
- salubritate:
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:
- protecţia civilă:
- sănătatea populaţiei:
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
Alte avize/acorduri:pentru PUZ se vor obtine:
Aviz de oportunitate pentru initiere PUZ conf. Legii nr. 350/2001 art.32, alin 1, lit c)
Primarie -Directia Tehnică - Serviciul Siguranţa Circulaţiei Urbane
Avize: SC Compania de Apa Somes SA, SC DelGaz Grid SA, SC Electrica SA, Romtelecom, Directia de Sanatate Publica a Judetului Cluj
Aviz Arhitect Sef (fundamentat CTATU)
Studii de specialitate:- studiu geotehnic
- P.U.Z. elaborat conform Metodologiei de elaborare si continutul cadru Indicativ GM-010-2000, emisa de M.L.P.A.T. - actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
- pentru taxa RUR -pentru PUZ
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
24
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Daniel Pop
Aurora Rosca
14.11.2019
14.11.2021
9 lei
3719253
29.08.2019