OPERATIUNI NOTARIALE DEZMEMBRARE TEREN PENTRU ASIGURARE PROFIL DRUM
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Str Triajului, nr. fn
356171
-
356171, identificat prin plan de încadrare în zonă și plan de situație
397087
18.03.2025
, aprobată prin Hotărârea Consiliului Local al municipiului Cluj-Napoca nr. 493/22.12.2014, prelungit prin H.C.L. nr. 672/11.10.2024, P.U.Z. Dezvoltare zonă de activități economice cu caracter industrial, str. Triajului - sud, aprobat prin HCL 183 din 04/04/2023, faza PUG, aprobată prin hotărârea consiliului local al municipiului Cluj-Napoca nr. 493/22.12.2014
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
A. Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice
Imobil în proprietate privată.
B. SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
Servituţi de utilitate publică: - nu este cazul
Alte restrictii : - parțial zonă de protecţie fata de cale ferata (planşa 3.2. Reglementări Urbanistice - Unităţi Teritoriale de Referinţă)
Imobilul nu este situat in lista monumentelor istorice sau ale naturii sau in zona de protectie a acestora.
Imobil în proprietate privată.
B. SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
Servituţi de utilitate publică: - nu este cazul
Alte restrictii : - parțial zonă de protecţie fata de cale ferata (planşa 3.2. Reglementări Urbanistice - Unităţi Teritoriale de Referinţă)
Imobilul nu este situat in lista monumentelor istorice sau ale naturii sau in zona de protectie a acestora.
2. REGIM ECONOMIC
Folosință actuală: teren (curți construcții)
Destinația zonei: UTR=Ei* - zonă de activități economice cu caracter industrial conform PUZ ”Dezvoltare zonă de activități economice cu caracter industrial, str. Triajului - sud” aprobată prin H.C.L. nr. 183 din 04/04/2023.
Încadrat în zona de impozitare ”D” conform H.C.L. 1064/19.12.2018.
Alte prevederi mentionate prin HCL pentru zona in care este situat amplasamentul: nu este cazul
PUZ_HCL_183_2023
UTR Ei* -Zona de activitati economice cu caracter industrial
CONDITIONARI PRIMARE
Constructiile, amenajariile, instalatiile si alte lucrari asimilate acestora trebuie sa respecte legislatia specifica si sa se incadreze in limitarile si conditiile prevazute in prezentul regulament.
In zonele de siguranta si protectie cfr, a infrastructurii tehnico-edilitare, precum cele ale retelele de gaze naturale, electrice, apa-canal, telecomunicatii, ale drumurilor publice, si altele asemenea, autorizarea lucrarilor se va face cu respectarea restrictiilor specifice, conform cadrului legal in vigoare. Zonele de siguranta si protectie a infrastructurii majore, marcate ca atare pe plansa de reglementari urbanistice conform reglementarilor in vigoare la data elaborarii Planului Urbanistic General, se coreleaza in permanenta cu modificariile legislative.
Nu sunt acceptate derogari de la prezentul regulament. Reglementari diferite privind utilizarea terenului, functiuni admise, regimul de construire, amplasarea cladirilor fata de aliniament, relatiile fata de limitele laterale sau posterioare ale parcelei, inaltimea cladirilor, coeficientul de utilizare a terenului, procentul de ocupare a terenului se pot institui numai prin realizarea unei documentatii de urbanism, stabilita de autoritatea publica, fiind in sarcina si atributul acesteia de a decide tipul documentatiei de urbanism care se impune.
SERVITUTI SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICA AFLATE IN ZONA, ALTE RESTRICTII
Se vor aplica in mod obligatoriu servitutile generate de obiectivele de utilitate publica precum si celelalte restrictii, asa cum sunt ele evidentiate in PUG - plansa de reglementari.
La cererea proprietarilor, suprafaţa afectată de servitutea de utilitate publică va putea trece cu titlu gratuit în proprietate publică, caz în care suprafaţa de referinţă pentru calculul POT și CUT va fi suprafaţa totală a parcelei iniţiale + jumătate din suprafaţa trecută în proprietate publică.
UTILIZARE FUNCTIONALA
UTILIZARI ADMISE
Structura functionala dedicata activitatilor economice de tip industrial nepoluante:
(a) productie industriala si activitati complementare - administrative, de depozitare, de transport, de cercetare, sociale etc - direct legate de functia de baza
(b) servicii de tip industrial sau cvasiindustrial
(c) comert engros de dimensiune mica si medie
(d) sedii / puncte de lucru pentru microintreprinderi, intreprinderi mici si mijlocii ce desfasoara activitati complexe bazate pe productia de tip industrial sau cvasiindustrial - administrative, de depozitare, comerciale etc
(d) incubatoare de afaceri pentru domeniile industrial sau cvasiindustrial
(e) activitati complementare / de sustinere a profilului functional al zonei - administrative, comerciale, sociale, educationale, culturale, sanatate
(f) poli tehnologici, de cercetare etc.
UTILIZARI PERMISE CU CONDITIONARI
Elemente aferente infrastructurii tehnico-edilitare, cu conditia amplasarii acestora in subteran sau in afara spatiului public.
Garaje publice sau private supraterane in cladiri dedicate conditia ca accesul autovehiculelor sa se realizeze din strazi cu circulatie redusa si sa fie organizat astfel incat sa nu perturbe traficul.
UTILIZARI INTERZISE
Locuire de orice tip.
Depozitare de deseuri industriale, tehnologice etc inafara spatiilor special amenajate conform normelor de protectia mediului in vigoare.
Productie industriala poluanta.
Elemente supraterane independente ale infrastructurii tehnico-edilitare pe spatiul public.
Reparatia capitala, restructurarea, amplificarea (mansardarea, etajarea, extinderea in plan) in
orice scop a cladirilor provizorii sau parazitare existente.
Publicitate comerciala realizata prin amplasarea de materiale publicitare de orice natura pe
imobile - fatade, calcane, acoperisuri, terase - sau pe imprejmuiri.
Orice utilizari, altele decat cele admise la ART. 3 siART. 4.
Sunt interzise lucrari de terasament si sistematizare verticala de natura sa afecteze amenajarile din spatiile publice sau de pe parcelele adiacente.
Destinația zonei: UTR=Ei* - zonă de activități economice cu caracter industrial conform PUZ ”Dezvoltare zonă de activități economice cu caracter industrial, str. Triajului - sud” aprobată prin H.C.L. nr. 183 din 04/04/2023.
Încadrat în zona de impozitare ”D” conform H.C.L. 1064/19.12.2018.
Alte prevederi mentionate prin HCL pentru zona in care este situat amplasamentul: nu este cazul
PUZ_HCL_183_2023
UTR Ei* -Zona de activitati economice cu caracter industrial
CONDITIONARI PRIMARE
Constructiile, amenajariile, instalatiile si alte lucrari asimilate acestora trebuie sa respecte legislatia specifica si sa se incadreze in limitarile si conditiile prevazute in prezentul regulament.
In zonele de siguranta si protectie cfr, a infrastructurii tehnico-edilitare, precum cele ale retelele de gaze naturale, electrice, apa-canal, telecomunicatii, ale drumurilor publice, si altele asemenea, autorizarea lucrarilor se va face cu respectarea restrictiilor specifice, conform cadrului legal in vigoare. Zonele de siguranta si protectie a infrastructurii majore, marcate ca atare pe plansa de reglementari urbanistice conform reglementarilor in vigoare la data elaborarii Planului Urbanistic General, se coreleaza in permanenta cu modificariile legislative.
Nu sunt acceptate derogari de la prezentul regulament. Reglementari diferite privind utilizarea terenului, functiuni admise, regimul de construire, amplasarea cladirilor fata de aliniament, relatiile fata de limitele laterale sau posterioare ale parcelei, inaltimea cladirilor, coeficientul de utilizare a terenului, procentul de ocupare a terenului se pot institui numai prin realizarea unei documentatii de urbanism, stabilita de autoritatea publica, fiind in sarcina si atributul acesteia de a decide tipul documentatiei de urbanism care se impune.
SERVITUTI SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICA AFLATE IN ZONA, ALTE RESTRICTII
Se vor aplica in mod obligatoriu servitutile generate de obiectivele de utilitate publica precum si celelalte restrictii, asa cum sunt ele evidentiate in PUG - plansa de reglementari.
La cererea proprietarilor, suprafaţa afectată de servitutea de utilitate publică va putea trece cu titlu gratuit în proprietate publică, caz în care suprafaţa de referinţă pentru calculul POT și CUT va fi suprafaţa totală a parcelei iniţiale + jumătate din suprafaţa trecută în proprietate publică.
UTILIZARE FUNCTIONALA
UTILIZARI ADMISE
Structura functionala dedicata activitatilor economice de tip industrial nepoluante:
(a) productie industriala si activitati complementare - administrative, de depozitare, de transport, de cercetare, sociale etc - direct legate de functia de baza
(b) servicii de tip industrial sau cvasiindustrial
(c) comert engros de dimensiune mica si medie
(d) sedii / puncte de lucru pentru microintreprinderi, intreprinderi mici si mijlocii ce desfasoara activitati complexe bazate pe productia de tip industrial sau cvasiindustrial - administrative, de depozitare, comerciale etc
(d) incubatoare de afaceri pentru domeniile industrial sau cvasiindustrial
(e) activitati complementare / de sustinere a profilului functional al zonei - administrative, comerciale, sociale, educationale, culturale, sanatate
(f) poli tehnologici, de cercetare etc.
UTILIZARI PERMISE CU CONDITIONARI
Elemente aferente infrastructurii tehnico-edilitare, cu conditia amplasarii acestora in subteran sau in afara spatiului public.
Garaje publice sau private supraterane in cladiri dedicate conditia ca accesul autovehiculelor sa se realizeze din strazi cu circulatie redusa si sa fie organizat astfel incat sa nu perturbe traficul.
UTILIZARI INTERZISE
Locuire de orice tip.
Depozitare de deseuri industriale, tehnologice etc inafara spatiilor special amenajate conform normelor de protectia mediului in vigoare.
Productie industriala poluanta.
Elemente supraterane independente ale infrastructurii tehnico-edilitare pe spatiul public.
Reparatia capitala, restructurarea, amplificarea (mansardarea, etajarea, extinderea in plan) in
orice scop a cladirilor provizorii sau parazitare existente.
Publicitate comerciala realizata prin amplasarea de materiale publicitare de orice natura pe
imobile - fatade, calcane, acoperisuri, terase - sau pe imprejmuiri.
Orice utilizari, altele decat cele admise la ART. 3 siART. 4.
Sunt interzise lucrari de terasament si sistematizare verticala de natura sa afecteze amenajarile din spatiile publice sau de pe parcelele adiacente.
3. REGIM TEHNIC
S= 13993 mp
PUZ_HCL_183_2023
CONDITII DE AMPLASARE, ECHIPARE SI CONFIGURARE A CONSTRUCTIILOR
CARACTERISTICI ALE PARCELELOR
Pentru a fi construibile parcelele trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
(a) sa aiba o suprafata de minim 3.000 mp;
(b) sa aiba front la strada;
(c) lungimea frontului la strada sa fie de mai mare sau egala cu 50 m;
• Realizarea de constructii care nu sunt destinate productiei, pe parcele care nu indeplinesc cerintele de mai sus, se va conditiona de avizarea si aprobarea, in prealabil, a unei documentatii de urbanism (PUD);
• Se permit operatiuni de divizare sau comasare a parcelelor, cu conditia ca parcelele rezultate sa respecte conditiile mai sus mentionate;
AMPLASAREA CLADIRILOR FATA DE ALINIAMENT
Constructiile se vor amplasa paralel sau perpendicular cu aliniamentul.
Fata de aliniament, constructiile noi vor fi amplasate retrase la minim 9.00 m fata de aliniament.
In cazul parcelelor de colt alinierea se va considera fata de ambele laturi ale parcelei care se invecineaza cu domeniul public.
AMPLASAREA CLADIRILOR FATA DE LIMITELE LATERALE SI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Cladirile se vor retrage in mod obligatoriu de la limitele laterale ale parcelei cu o distanta mai mare sau cel mult egala cu jumatate din inaltimea cladirilor dar nu mai putin de 6 m.
In cazul existentei unui calcan vecin, apartinand unei cladiri conforme reglementarilor zonei, noile constructii se vor alipi de acesta. Nu vor fi luate in considerare calcanele constructiilor anexe si/sau provizorii sau ale cladirilor restructurabile (lipsite de valoare economica sau de alta natura), de pe parcelele vecine.
Retragerea fata de limita posterioara de proprietate va fi mai mare sau egala cu inaltimea cladirilor, dar nu mai putin de 6 m.
AMPLASARE A CLADIRILOR UNELE FATA DE ALTELE PE ACEEASI PARCELA
In cazul coexistentei pe aceeasi parcela a doua corpuri de cladire, intre fatadele acestora se va asigura o distanta minima egala cu doua treimi din inaltimea celei mai inalte, dar nu mai putin de 6 m.
CONDITII DE ACCES SI CIRCULATII
Autorizarea executarii constructiilor este permisa numai daca exista posibilitati adecvate de acces la drumurile publice. Accesele carosabile se vor realiza, acolo unde e posibil, de pe arterele de circulatie de rang inferior. Se recomanda realizarea acceselor prin bretele speciale de dublare a arterelor principale de circulatie. Este interzisa desfiintarea bretelelor speciale de acces existente sau inlocuirea lor cu parcaje.
Se vor prevedea, de regula, accese carosabile / pietonale separate: pentru personal, vizitatori, tehnologice (ultimele dimensionate pentru trafic greu).
In zonele de acces carosabil pe parcela, se va asigura, in afara circulatiiilor publice, spatiul necesar stationarii si manevrarii autovehiculelor care asteapta intrarea in incinta.
Orice acces la drumurile publice se va face conform avizului si autorizatiei speciale de construire, eliberate de administratorul acestora.
STATIONAREA AUTOVEHICOLELOR
Necesarul de parcaje va fi dimensionat conform urmatoarelor valori:
ZONA DE BIROURI
Functiuni administrative, de administrarea afacerilor, financiar-bancare, servicii fara acces public
– 1 loc de parcare la 80 mp AU, pentru functiuni fara acces public
– parcare pentru biciclete** 1 loc la 80 mp AU
ZONA DE HALA
Functiuni industriale
Pentru personal:
– 1 loc de parcare la 120 mp AU
– parcare pentru biciclete** – 1 loc la 80 mp AU
Pentru vehiculele aferente activitatii economice:
– 1 loc de parcare pentru fiecare vehicul, dimesionat conform specificului acestuia
Atunci cand se prevad functiuni diferite in interiorul aceleiasi parcele, necesarul de parcaje va fi determinat prin insumarea numarului de parcaje necesar fiecarei functiuni in parte.
Pentru stationarea autovehiculelor se vor organiza de regula parcaje la sol pe terenul unitatilor industriale. Alternativ, se pot realiza cladiri dedicate, sub / supraterane.
Mijloacele de transport al marfurilor, vehiculele de orice alt tip decat autoturismele vor stationa exclusiv in afara spatiului public, in interiorul incintelor
INALTIMEA MAXIMA A CLADIRILOR
Regimul de inaltime maxim admis este de 6 niveluri supraterane.
Inaltimea maxima la cornisa nu va depasi 21 m, iar inaltimea totala (maxima) nu va depasi 25 m. Regimul de inaltime nu va depasi (1-2S)+P+4+R.
(semnificatiile prescurtarilor: S – subsol, D – demisol, P – parter, , R- etaj retras )
Nu se admite realizarea de etaje tehnice, pentru ultimul nivel admis, cu depasirea H max=25m.( conf. Aviz arhitect sef nr. 262/2022 ;i art.1 din HCL nr. 183/2023 )
ASPECTUL EXTERIOR AL CLADIRILOR
Autorizarea executarii constructiilor este permisa numai daca aspectul lor exterior nu contravine functiunii acestora sau caracterului zonei (HG 525/1996, Art. 32) asa cum a fost el descris in peisajului urban.
Autorizarea executarii constructiilor care, prin conformare, volumetrie si aspect exterior, intra in contradictie cu aspectul general al zonei si depreciaza valorile general acceptate ale urbanismului si arhitecturii, este interzisa. (HG 525/1996, Art. 32).
Arhitectura cladirilor va fi de factura moderna si va exprima caracterul programului.
Firmele comerciale / necomerciale si vitrinele vor respecta reglementarile cuprinse in Anexa 3 la PUG mun. Cluj-Napoca, anexata prezentului regulament
CONDITII DE ECHIPARE EDILITARA
Zona e echipata edilitar complet.
Toate cladirile se vor racorda pentru asigurarea utilitatilor necesare la retelele edilitare publice.
Se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public sau parcelele vecine.
Infrastructura de bransament si contorizare vor fi integrate in imprejmuiri sau in cladiri dedicate, situate in interiorul incintelor industriale.
Se interzice dispunerea aeriana a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc) pe spatiul public.
Fiecare unitate va dispune de un spatiu interior parcelei (eventual integrat in cladire) destinat colectarii deseurilor evacuate prin intermediul serviciului urban de salubritate, accesibil din spatiul public.
SPATII VERZI
Pe ansamblul unei parcele, spatiile verzi organizate pe solul natural vor ocupa minimum 20.00% din suprafata totala si vor cuprinde exclusiv vegetatie (joasa, medie si inalta). Suprafetele avand o imbracaminte de orice tip sunt cuprinse in categoria spatiilor libere.
Pe fasia de teren cuprinsa intre strada / spatiu public si cladirile retrase de la alinimanent
(gradina de fatada), minim 50% din suprafete vor fi organizate ca spatii verzi.
Parcajele la sol vor fi plantate cu un arbore la fiecare 6 locuri de parcare.
IMPREJMUIRI
Imprejmuirile spre spatiul public vor avea un soclu opac cu inaltimea maxima de 80 cm si o parte transparenta, realizata din grilaj metalic sau intr-un sistem similar care pemite vizibilitatea in ambele directii si patrunderea vegetatiei. Inaltimea maxima a imprejmuirilor va fi de 2,20 m. Imprejmuirile vor putea fi dublate de garduri vii.
Imprejmuirile spre parcelele vecine vor avea maximum 2,20 m inaltime si vor fi de tip
transparent sau opac.
Portile imprejmuirilor situate in aliniament se vor deschide fara a afecta spatiul public.
POSIBILITATI MAXIME DE OCUPARE SI UTILIZARE A TERENULUI
Procent maxim de ocupare a terenului (POT)
POT maxim: 60 %
Coeficient maxim de ocupare a terenului (CUT)
CUT maxim: 1,2
PUZ_HCL_183_2023
CONDITII DE AMPLASARE, ECHIPARE SI CONFIGURARE A CONSTRUCTIILOR
CARACTERISTICI ALE PARCELELOR
Pentru a fi construibile parcelele trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
(a) sa aiba o suprafata de minim 3.000 mp;
(b) sa aiba front la strada;
(c) lungimea frontului la strada sa fie de mai mare sau egala cu 50 m;
• Realizarea de constructii care nu sunt destinate productiei, pe parcele care nu indeplinesc cerintele de mai sus, se va conditiona de avizarea si aprobarea, in prealabil, a unei documentatii de urbanism (PUD);
• Se permit operatiuni de divizare sau comasare a parcelelor, cu conditia ca parcelele rezultate sa respecte conditiile mai sus mentionate;
AMPLASAREA CLADIRILOR FATA DE ALINIAMENT
Constructiile se vor amplasa paralel sau perpendicular cu aliniamentul.
Fata de aliniament, constructiile noi vor fi amplasate retrase la minim 9.00 m fata de aliniament.
In cazul parcelelor de colt alinierea se va considera fata de ambele laturi ale parcelei care se invecineaza cu domeniul public.
AMPLASAREA CLADIRILOR FATA DE LIMITELE LATERALE SI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Cladirile se vor retrage in mod obligatoriu de la limitele laterale ale parcelei cu o distanta mai mare sau cel mult egala cu jumatate din inaltimea cladirilor dar nu mai putin de 6 m.
In cazul existentei unui calcan vecin, apartinand unei cladiri conforme reglementarilor zonei, noile constructii se vor alipi de acesta. Nu vor fi luate in considerare calcanele constructiilor anexe si/sau provizorii sau ale cladirilor restructurabile (lipsite de valoare economica sau de alta natura), de pe parcelele vecine.
Retragerea fata de limita posterioara de proprietate va fi mai mare sau egala cu inaltimea cladirilor, dar nu mai putin de 6 m.
AMPLASARE A CLADIRILOR UNELE FATA DE ALTELE PE ACEEASI PARCELA
In cazul coexistentei pe aceeasi parcela a doua corpuri de cladire, intre fatadele acestora se va asigura o distanta minima egala cu doua treimi din inaltimea celei mai inalte, dar nu mai putin de 6 m.
CONDITII DE ACCES SI CIRCULATII
Autorizarea executarii constructiilor este permisa numai daca exista posibilitati adecvate de acces la drumurile publice. Accesele carosabile se vor realiza, acolo unde e posibil, de pe arterele de circulatie de rang inferior. Se recomanda realizarea acceselor prin bretele speciale de dublare a arterelor principale de circulatie. Este interzisa desfiintarea bretelelor speciale de acces existente sau inlocuirea lor cu parcaje.
Se vor prevedea, de regula, accese carosabile / pietonale separate: pentru personal, vizitatori, tehnologice (ultimele dimensionate pentru trafic greu).
In zonele de acces carosabil pe parcela, se va asigura, in afara circulatiiilor publice, spatiul necesar stationarii si manevrarii autovehiculelor care asteapta intrarea in incinta.
Orice acces la drumurile publice se va face conform avizului si autorizatiei speciale de construire, eliberate de administratorul acestora.
STATIONAREA AUTOVEHICOLELOR
Necesarul de parcaje va fi dimensionat conform urmatoarelor valori:
ZONA DE BIROURI
Functiuni administrative, de administrarea afacerilor, financiar-bancare, servicii fara acces public
– 1 loc de parcare la 80 mp AU, pentru functiuni fara acces public
– parcare pentru biciclete** 1 loc la 80 mp AU
ZONA DE HALA
Functiuni industriale
Pentru personal:
– 1 loc de parcare la 120 mp AU
– parcare pentru biciclete** – 1 loc la 80 mp AU
Pentru vehiculele aferente activitatii economice:
– 1 loc de parcare pentru fiecare vehicul, dimesionat conform specificului acestuia
Atunci cand se prevad functiuni diferite in interiorul aceleiasi parcele, necesarul de parcaje va fi determinat prin insumarea numarului de parcaje necesar fiecarei functiuni in parte.
Pentru stationarea autovehiculelor se vor organiza de regula parcaje la sol pe terenul unitatilor industriale. Alternativ, se pot realiza cladiri dedicate, sub / supraterane.
Mijloacele de transport al marfurilor, vehiculele de orice alt tip decat autoturismele vor stationa exclusiv in afara spatiului public, in interiorul incintelor
INALTIMEA MAXIMA A CLADIRILOR
Regimul de inaltime maxim admis este de 6 niveluri supraterane.
Inaltimea maxima la cornisa nu va depasi 21 m, iar inaltimea totala (maxima) nu va depasi 25 m. Regimul de inaltime nu va depasi (1-2S)+P+4+R.
(semnificatiile prescurtarilor: S – subsol, D – demisol, P – parter, , R- etaj retras )
Nu se admite realizarea de etaje tehnice, pentru ultimul nivel admis, cu depasirea H max=25m.( conf. Aviz arhitect sef nr. 262/2022 ;i art.1 din HCL nr. 183/2023 )
ASPECTUL EXTERIOR AL CLADIRILOR
Autorizarea executarii constructiilor este permisa numai daca aspectul lor exterior nu contravine functiunii acestora sau caracterului zonei (HG 525/1996, Art. 32) asa cum a fost el descris in peisajului urban.
Autorizarea executarii constructiilor care, prin conformare, volumetrie si aspect exterior, intra in contradictie cu aspectul general al zonei si depreciaza valorile general acceptate ale urbanismului si arhitecturii, este interzisa. (HG 525/1996, Art. 32).
Arhitectura cladirilor va fi de factura moderna si va exprima caracterul programului.
Firmele comerciale / necomerciale si vitrinele vor respecta reglementarile cuprinse in Anexa 3 la PUG mun. Cluj-Napoca, anexata prezentului regulament
CONDITII DE ECHIPARE EDILITARA
Zona e echipata edilitar complet.
Toate cladirile se vor racorda pentru asigurarea utilitatilor necesare la retelele edilitare publice.
Se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public sau parcelele vecine.
Infrastructura de bransament si contorizare vor fi integrate in imprejmuiri sau in cladiri dedicate, situate in interiorul incintelor industriale.
Se interzice dispunerea aeriana a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc) pe spatiul public.
Fiecare unitate va dispune de un spatiu interior parcelei (eventual integrat in cladire) destinat colectarii deseurilor evacuate prin intermediul serviciului urban de salubritate, accesibil din spatiul public.
SPATII VERZI
Pe ansamblul unei parcele, spatiile verzi organizate pe solul natural vor ocupa minimum 20.00% din suprafata totala si vor cuprinde exclusiv vegetatie (joasa, medie si inalta). Suprafetele avand o imbracaminte de orice tip sunt cuprinse in categoria spatiilor libere.
Pe fasia de teren cuprinsa intre strada / spatiu public si cladirile retrase de la alinimanent
(gradina de fatada), minim 50% din suprafete vor fi organizate ca spatii verzi.
Parcajele la sol vor fi plantate cu un arbore la fiecare 6 locuri de parcare.
IMPREJMUIRI
Imprejmuirile spre spatiul public vor avea un soclu opac cu inaltimea maxima de 80 cm si o parte transparenta, realizata din grilaj metalic sau intr-un sistem similar care pemite vizibilitatea in ambele directii si patrunderea vegetatiei. Inaltimea maxima a imprejmuirilor va fi de 2,20 m. Imprejmuirile vor putea fi dublate de garduri vii.
Imprejmuirile spre parcelele vecine vor avea maximum 2,20 m inaltime si vor fi de tip
transparent sau opac.
Portile imprejmuirilor situate in aliniament se vor deschide fara a afecta spatiul public.
POSIBILITATI MAXIME DE OCUPARE SI UTILIZARE A TERENULUI
Procent maxim de ocupare a terenului (POT)
POT maxim: 60 %
Coeficient maxim de ocupare a terenului (CUT)
CUT maxim: 1,2
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:x
- gaze naturale:x
- canalizare:x
- telefonizare:
- alimentare cu energie electrică:x
- salubritate:
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:x
- protecţia civilă:
- sănătatea populaţiei:x
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:- Aviz Politia Rutiera;
Studii de specialitate:- studiu geotehnic verificat la cerinta Af;- raport NZEB conform Metodologiei de calcul al performantei energetice a cladirilor, indicativ Mc 001-2022 aprobata cu Ordinul 16/2023;- plan topografic vizat de O.C.P.I. și proces verbal de recepție pentru DTAC; - alimentare cu apa:
- actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
- pentru autorizatia de construire;- pentru timbrul arhitecturii;- pentru organizare santier;- pentru foraje geo;- pentru transport moloz - se va prezenta contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari si cantitatile reale deseuri rezultate intocmit de catre proiectant;
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Daniel Pop
Aurora Rosca
Moldovan Roxana
Moldovan Roxana
31.03.2025
31.03.2026
141.93 lei
9425176
18.03.2025