DEZMEMBRARE IN VEDEREA CONSTRUIRII UNUI ANSAMBLU MULTIFUNCTIONAL CONF. HCL NR. 766/2020, AMENAJARE SPATIU VERDE ADIACENT PARAU NADAS, AMENAJARI ACCESE SI AMENAJARI EXTERIOARE
judetul CLUJ, municipiul CLUJ-NAPOCA, Str Gladiolelor, nr. 1A, 1B, 1D, 1E, 1G, 1H
354616
-
354616, identificat prin plan de încadrare în zonă și plan de situație
254990
26.02.2025
, aprobată prin Hotărârea Consiliului Local al municipiului Cluj-Napoca nr. 493/22.12.2014, prelungit prin H.C.L. nr. 672/11.10.2024, P.U.Z. de restructurare urbana, str. Razboieni - str. Gladiolelor, aprobat prin HCL 766 din 27/10/2020
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
A. Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice
Imobil in proprietate privata.
B. SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
Servituţi de utilitate publică: nu este cazul
Alte restrictii : nu este cazul.
Imobilul nu este situat in lista monumentelor istorice sau ale naturii sau in zona de protectie a acestora.
Imobil in proprietate privata.
B. SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
Servituţi de utilitate publică: nu este cazul
Alte restrictii : nu este cazul.
Imobilul nu este situat in lista monumentelor istorice sau ale naturii sau in zona de protectie a acestora.
2. REGIM ECONOMIC
Folosință actuală: teren- curți construcții.
Destinația: UTR M - Mucart -Restructurarea zonelor cu caracter industrial - zona mixta, conform PUZ de restructurare – str. Războieni - str. Gladiolelor aprobat cu H.C.L. nr.766/27.10.2020
Încadrat în zona de impozitare ”A” conform H.C.L. 1064/19.12.2018.
Alte prevederi mentionate prin HCL pentru zona in care este situat amplasamentul: nu este cazul
PUZ_HCL_766_2020
UTR M Mucart
Restructurarea zonelor cu caracter industrial – Zona mixta
.
Utilizări admise
(a) locuire colectiva; (b)activitati administrative
birouri, sedii de companii etc.;
(c) financiar
bancare; (d) comerciale (tertiare), alimentaţie publică; (e) invatamant;
(f)servicii cu acces public, servicii profesionale, cul turale; (g) cazare turistică; (h) sanatate;
(i) parcari,
Parterele spre principalele spaţii publice vor avea funcţiuni de interes pentru public.
Utilizări interzise
orice altă funcţiune cu excepţia celor de la Art.1.
Destinația: UTR M - Mucart -Restructurarea zonelor cu caracter industrial - zona mixta, conform PUZ de restructurare – str. Războieni - str. Gladiolelor aprobat cu H.C.L. nr.766/27.10.2020
Încadrat în zona de impozitare ”A” conform H.C.L. 1064/19.12.2018.
Alte prevederi mentionate prin HCL pentru zona in care este situat amplasamentul: nu este cazul
PUZ_HCL_766_2020
UTR M Mucart
Restructurarea zonelor cu caracter industrial – Zona mixta
.
Utilizări admise
(a) locuire colectiva; (b)activitati administrative
birouri, sedii de companii etc.;
(c) financiar
bancare; (d) comerciale (tertiare), alimentaţie publică; (e) invatamant;
(f)servicii cu acces public, servicii profesionale, cul turale; (g) cazare turistică; (h) sanatate;
(i) parcari,
Parterele spre principalele spaţii publice vor avea funcţiuni de interes pentru public.
Utilizări interzise
orice altă funcţiune cu excepţia celor de la Art.1.
3. REGIM TEHNIC
S = 36400 mp
PUZ_HCL_766_2020
UTR M Mucart
Caracteristic i ale parcelelor
se consideră contruibilă parcela care îndeplineşte,
cumulativ, următoarele condiţii: Smin = 500 mp; front min.=18 m spre spatiul public; acces
dintr un drum (strada) public direct sau prin servitute.
Amplasarea clădirilor faţă de aliniament
cladirile vor fi amplasate in aliniament cu exceptia celor situate pe strazi secundare pentru care alinierea se va realiza in retragere
de minim 4.5 m.
La strada Razboieni distanta dintre cladirile invecinate (imobilele exist
ente pe frontul
nordic al strazii si imobilele propuse) va fi mai mare sau cel putin egala cu inaltimea cladirii
celei mai inalte. valabil doar pentru imobilele cu functiunea de locuire aflate pe strada
Razboieni.
Amplasarea faţă de limitele parcelei
min. 4,5 m
Amplasarea clădirilor unele faţă de altele pe aceeaşi parcelă
cf. Cod Civil
Circulaţii şi accese auto pietonale
este obligatoriu cel putin un acces pietonal şi un acces carosabil din circulaţie publică, direct din stra da Razboieni si unul din strada Gladiolelor.
Staţionarea şi parcarea autovehiculelor este admisă numai în interiorul parcelei, conform Anexei nr.2 Necesar de parcaje RLU PUG Cluj Napoca aprobart prin HCL 579 din 6 iunie 2018.
.
Înălţimea maximă a clădirilor
H max= 40 m de la cota terenului amenajat .
Aspectul exterior al construcţiilor
fatade cu materiale moderne de calitate superioara (sticla, metal, materiale ceramice, etc.)
Condiţii de echipare edilitară
constructiile vor fi racordate la toate tipurile de retelele edilitare
Spaţii verzi
min 30% din suprafaţa totala
Împrejmuiri
se recomandă păstrarea spațiului neimprejmuit în interiorul ansamblului În cazul în care sunt necesare împrejmuiri sp re limitele de proprietate acestea se vor realiza din panouri tip plasa sudată (sau similare) transparente.
Firme, reclame, signalistică
sunt interzise reclamele de orice tip şi firmele cu lumina intermitentă. Elementele de signalistică vor face parte din proiectul de autorizate al clădirilor sau vor fi autorizate separat.
Indicatori urbanistici
POT maxim
60%
CUTmaxim
2.8
Alte reglementări
se vor aplica cumulativ şi concomitent toate regulile cuprinse în prezentul regulament local de urbanism precum şi în toate legile, normele şi normativele în vigoare.
PUZ_HCL_766_2020
UTR M Mucart
Caracteristic i ale parcelelor
se consideră contruibilă parcela care îndeplineşte,
cumulativ, următoarele condiţii: Smin = 500 mp; front min.=18 m spre spatiul public; acces
dintr un drum (strada) public direct sau prin servitute.
Amplasarea clădirilor faţă de aliniament
cladirile vor fi amplasate in aliniament cu exceptia celor situate pe strazi secundare pentru care alinierea se va realiza in retragere
de minim 4.5 m.
La strada Razboieni distanta dintre cladirile invecinate (imobilele exist
ente pe frontul
nordic al strazii si imobilele propuse) va fi mai mare sau cel putin egala cu inaltimea cladirii
celei mai inalte. valabil doar pentru imobilele cu functiunea de locuire aflate pe strada
Razboieni.
Amplasarea faţă de limitele parcelei
min. 4,5 m
Amplasarea clădirilor unele faţă de altele pe aceeaşi parcelă
cf. Cod Civil
Circulaţii şi accese auto pietonale
este obligatoriu cel putin un acces pietonal şi un acces carosabil din circulaţie publică, direct din stra da Razboieni si unul din strada Gladiolelor.
Staţionarea şi parcarea autovehiculelor este admisă numai în interiorul parcelei, conform Anexei nr.2 Necesar de parcaje RLU PUG Cluj Napoca aprobart prin HCL 579 din 6 iunie 2018.
.
Înălţimea maximă a clădirilor
H max= 40 m de la cota terenului amenajat .
Aspectul exterior al construcţiilor
fatade cu materiale moderne de calitate superioara (sticla, metal, materiale ceramice, etc.)
Condiţii de echipare edilitară
constructiile vor fi racordate la toate tipurile de retelele edilitare
Spaţii verzi
min 30% din suprafaţa totala
Împrejmuiri
se recomandă păstrarea spațiului neimprejmuit în interiorul ansamblului În cazul în care sunt necesare împrejmuiri sp re limitele de proprietate acestea se vor realiza din panouri tip plasa sudată (sau similare) transparente.
Firme, reclame, signalistică
sunt interzise reclamele de orice tip şi firmele cu lumina intermitentă. Elementele de signalistică vor face parte din proiectul de autorizate al clădirilor sau vor fi autorizate separat.
Indicatori urbanistici
POT maxim
60%
CUTmaxim
2.8
Alte reglementări
se vor aplica cumulativ şi concomitent toate regulile cuprinse în prezentul regulament local de urbanism precum şi în toate legile, normele şi normativele în vigoare.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:x
- gaze naturale:x
- canalizare:x
- telefonizare:
- alimentare cu energie electrică:x
- salubritate:
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:x
- protecţia civilă:x
- sănătatea populaţiei:x
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:Aviz Politia rutiera;Administratia Bazinala de Apa Somes Tisa;
Studii de specialitate:- Plan topografic vizat de O.C.P.I. însotit de proces verbal de receptie O.C.P.I.;- studiu geotehnic verificat Af; - alimentare cu apa:
- actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
- pentru autorizatia de construire;- pentru transport moloz - se va prezenta contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari si cantitatile reale deseuri rezultate intocmit de catre proiectant;
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Daniel Pop
Aurora Rosca
Bivolaru Dorin
Bivolaru Dorin
07.04.2025
07.04.2026
372.0 lei
2025231445155949
03.02.2025