judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Strada Crisan, nr. 3-5
254737,255095
9034,9035
plan de situatie
73217
28.02.2014
Documentație urbanism
225
15.12.1998
792/21.12.1999; 515/15.12.2009

În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

SE CERTIFICĂ

1. REGIM JURIDIC
Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în interiorul zonei de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural urbanistice.
Imobil aflat in proprietatea Judetului Cluj in administrarea Spitalului Clinic pentru Copii.

2. REGIM ECONOMIC
Folosinţa actuală: spitalul Clinic de Copii
Destinaţia zonei: subzona echipamentelor publice la nivel de cartier şi complex rezidenţial, situate în zone protejate.
Art.1 UTILIZĂRI ADMISE: echipamente publice la nivel rezidenţiale şi de cartier: creşe, grădiniţe, şcoli primare şi gimnaziale, licee, dispensare urbane, biblioteci, alte tipuri de echipamente publice.
Art. 2 UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI: se vor respecta normele de asigurare a bunei funcţionări specifice fiecărui tip de echipament ; la dispensarele, creşele şi grădiniţle situate la perterul blocurilor de locuit se va asiguar un acces direct, separat de cel al locatarilor; pentru creşele şi grădiniţele situate la parterul blocurilor de locuit se va prevedea o suprafaţă de minim 100 mp în utilizare exclusivă, îngrădită şi amenajată conform necesităţilor
Art. 3 UTILIZĂRI INTERZISE: se interzice utilizarea parţială a terenului şi clădirilor echipamentelor publice în alte scopuri decât cele specifice funcţiunii respective cu
excepţia şcolilor care sunt sedii de circumscripţii electorale.
Incadrat în zona de impozitare ' A ' conform H.C.L. 715/2000, modificată cu H.C.L. nr. 209/2003.

3. REGIM TEHNIC
UTR = E.3.
POT max = conform normelor specifice pentru fiecare echipament.
CUT max = conform normelor specifice pentru fiecare echipament.
Art. 4 CARACTERISTICILE PARCELELOR : in cazul erxtinderii pe mai multe parcele se va menţine prin modul de amenajare a terenului amprenta vechii parcelări.
Art. 5 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT : conform PUZ : conform normelor specifice şi Regulamentului General de Urbanism; în cazul clădirilor izolate retragerea de la aliniament va fi d eminim 10 metri ; în cazul înscrierii clădirii în fronturi continue dispuse pe aliniament dacă din considerente funcţionale înălţimea clădirii depăşeşte distanţa dintre aliniamente aceasta se va retrage de la aliniament cu o distanţă egală cu diferenţa dintre înălţime şi acestă distanţă dar nu cu mai puţin de 6,0 metri; în cazul în care buna funcţionare a echipamentului nu interzice acest lucru distanţa faţa de aliniament va fi aceeaşi cu cea a clădirilor de locuit din UTR adiacente, cu condiţia ca înaltimea clădirii să nu depăşească distanţa dintre aliniamente; în caz contar se aplică prevederile depe aliniatul anterior
Art.6 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELEOR: nu face obiect
Art.7 AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ : conform PUZ, normelor specifice şi Regulamentul General de Urbanism , în cazul în care nu există alte prevederi clădirile de pe aceeaşi parcelă se vor dispune la o distanţă egală cu jumătatea clădirii celei mai înalte dar nu mai puţin de 6,0 metri; distanţa se poate reduce la jumătate nuai dacă pe faţadele respective nu sunt accese în cşădire şi nu sunt încăperi care necesită lumina naturală
Art. 8 CIRCULAŢII ŞI ACCESE: toate echipamentele publice vor avea asigurat un acces carosabil direct dintr-o circulaţie publică.
Art. 9 STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR: echipamentele publice vor avea asigurate parcaje conform normelor în spaţii rezervate din terenul propriu situate adiacent circulaţiilor publice
Art. 10 INĂLŢIMEA MAXIMĂ A CONSTRUCŢIILOR: înălţimea clădirilor situate în regim de construire continuu dispuse pe aliniament va respecta înălţimea fronturilor în care acestea se înscriu şi regula ca înălţimea clădirii să nu depăşească distanţa dintre aliniamente.
Art. 11 ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR : aspectul clădirilor va exprima funcţiunea, se va înscrie în caracterul zonei şi va ţine seama de vecinătăţi
Art. 12 ECHIPARE CU UTILITĂŢI: toate echipamentele publice vor fi racordate la reţelele publice de echipare edilitară.
Art. 13 SPAŢII LIBERE ŞI PLANTATE : conform normelor în vigoare; spaţiul liber dintre clădire şi aliniamet va fi tratat peisagistic şi plantat în proporţie de monim 40 % cu arbori ; paracje vor fi înverzite cu un arbore la 4 maşini şi înconjurate cu gard viu de 1,20 m
Art. 14 ÎMPREJMUIRILE : echipamentele publice vor fi înconjurate spre stradă cu un gard transparent eventual decorativ, cu un soclu opac de 0,30 metri având înălţimea toatlă de maxim 2,20 m şi minim 1,80 m dublat de un gard viu; pe limitele laterale şi posterioare ale parcelei gardurile vor avea înălţimea de minim 2,20 m şi vor fi transparente sau semi opace în cazul învecinării cu spaţii plantate, locuinţe colective mici sau cu activităţi cu care se pot stânjenii reciproc; echipamentele publice din zonele protejate formate din fronturi continue dispuse pe aliniament vor adopta sistemul de accese prin ganguri iar gardurile d epe limitele laterale şi posterioare vor fi opace şi vor avea înălţimea de minim 2,20 metri.
NOTĂ:
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 modificată, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. D.T.A.C. se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
3. D.T.A.C. se va prezenta în 2 ex. cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original.
Tabelul cu indicatori va conţine şi modul de calcul al POT şi CUT
4. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
6. Se va respecta HCL nr.539/2006 privind asigurarea numărului de parcări neceare, în interiorul parcelei.
7. In cazul in care nu sunt respectate prevederile regulamnetului de urbanism se vor elabora studii de urbanism aprobate conform legii.


4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:

AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.

În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.

În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.

În aceste condiţii:

După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.

În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.

În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
  1. certificatul de urbanism;
  2. dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
  3. documentaţia tehnică - D.T., după caz:
    • D.T.A.C.
    • D.T.A.D.
    • D.T.O.E.
  4. avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
    Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:
    • alimentare cu apa:
    • gaze naturale:
      x
    • canalizare:
    • telefonizare:
    • alimentare cu energie electrică:
      x
    • salubritate:
      x
    • alimentare cu energie termică:
    • transport urban:

    Avize şi acorduri privind:
    • securitatea la incendiu:
      x
    • protecţia civilă:
    • sănătatea populaţiei:
      x

    Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
    Directia Regionala in Constructii Nord-Vest
    Ministerul Culturii. Directia Judeteana pentru Cultura si Patrimoniul Cultural Cluj
    Inspectoratul de Stat in Constructii (in conformitate cu H.G. nr. 1072/2003, modificata cu H.G. nr. 723/2007)

    Alte avize/acorduri:
    - Primarie - Directia tehnica - Serviciul sigurantei circulatiei urbane si retele edilitare

    Studii de specialitate:
    - expertiza tehnica
    - documentatie topografica insotita de procesul verbal pentru scopul solicitat
  5. actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
  6. dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
- pentru organizare santier
- pentru transport moloz - se va prezenta si contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari (Ordin nr. 110/2007 - M.O. nr 550/2007)

Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.
Emil Boc
Ligia Subtirica
Aurora Rosca
Cristina Bartha
Cristina Bartha
06.03.2014